Mobile  |  About us  |  Photos  |  Videos  |  Subscriptions  |  RSS Feeds  |  Today's Paper  |  Classifieds  |  Contact Us
The Daily Star
WEDNESDAY, 23 APR 2014
11:51 PM Beirut time
Weather    
Beirut
22 °C
Blom Index
BLOM
1,214.01down
Lebanon News
Follow this story Print RSS Feed ePaper share this
Al-Akhbar newspaper lays off 20 of its staff
A+ A-

BEIRUT: More than 20 employees were laid off earlier this week at the Beirut-based Arabic daily Al-Akhbar newspaper, sources at the paper told The Daily Star Friday.

The sources did not specify the reason for the layoffs, but financial and political troubles were not ruled out.

The majority of the layoffs at the newspaper were in the Middle East news department, sources said.

However, sources close to the paper said that the moves were part of a restructuring that includes the launch of Al-Akhbar’s English website to complement its popular Arabic online paper.

Al-Akhbar’s daily circulation is estimated to be between 8,000 and 16,000 copies.

The paper was launched on Aug. 14, 2006, at the conclusion of the Lebanon-Israel war and was established by veteran journalist Joseph Samaha.

On May 5, Al-Joumhouria newspaper released details from a WikiLeaks cable dated Nov. 12, 2006, concerning a meeting between then U.S. Ambassador to Lebanon Jeffrey Feltman and current Prime Minister-designate Najib Mikati, in which Mikati said he had provided Al-Akhbar with seed money of $150,000. During the meeting Mikati also expressed regrets about funding the paper, according to the cable.

“I’m ashamed of having had provided the newspaper with $150,000 as a preliminary budget,” Mikati is said to have told Feltman.

The cable said that Mikati refused “to get involved anymore” with Al-Akhbar because of its “blatant propaganda campaigns,” adding that he isn’t one of the newspaper owners.

Al-Akhbar, described last year as daring by the New York Times, was among the first papers to publish Lebanon-related WikiLeaks cables. It has been repeatedly criticized for its pro-March 8 editorial line and its support for Hezbollah.

The secretary general of Hezbollah, Sayyed Hassan Nasrallah, commented last month that Al-Akhbar was “not run by [Hezbollah], and not committed to [the party’s] policy or ideology.”

 
A version of this article appeared in the print edition of The Daily Star on May 21, 2011, on page 3.
Home Lebanon News
 
     
 
Advertisement
Comments  

Your feedback is important to us!

We invite all our readers to share with us their views and comments about this article.

Disclaimer: Comments submitted by third parties on this site are the sole responsibility of the individual(s) whose content is submitted. The Daily Star accepts no responsibility for the content of comment(s), including, without limitation, any error, omission or inaccuracy therein. Please note that your email address will NOT appear on the site.

comments powered by Disqus
More from
Dana Khraiche
 
 
Killing of Al-Manar crew draws condemnation
 
 
Three Al-Manar staff killed in Syria
 
 
Army crackdown pacifies Tripoli as militia leaders flee
 
 
Nasrallah hints Hezbollah may boycott National Dialogue
 
 
Domestic violence punishable by death: judge
Advertisement


Baabda 2014
Advertisement
Follow us on Facebook Follow us on Twitter Follow us on Linked In Follow us on Google+ Subscribe to our Live Feed
Multimedia
Images  
Pictures of the day
A selection of images from around the world- Wednesday, April 23, 2014
View all view all
Advertisement
Rami G. Khouri
Rami G. Khouri
Israel shows Zionism’s true colors
Michael Young
Michael Young
Why confuse gibberish with knowledge?
David Ignatius
David Ignatius
Echoes of 1914 characterize the Ukraine crisis
View all view all
Advertisement
cartoon
 
Click to View Articles
 
 
News
Business
Opinion
Sports
Culture
Technology
Entertainment
Privacy Policy | Anti-Spamming Policy | Disclaimer | Copyright Notice
© 2014 The Daily Star - All Rights Reserved - Designed and Developed By IDS