Middle East

European satellite provider cuts off Iranian TV

High Representative of the European Union for Foreign Affairs and Security Policy Catherine Ashton answers journalists before a Foreign Affairs ministers meeting on October 15, 2012 in Luxembourg. AFP PHOTO/JOHN THYS

PARIS: European satellite provider Eutelsat has taken 19 Iranian television and radio broadcasters off the air as a result of European Union sanctions.

Eutelsat spokeswoman Vanessa O'Connor says the channels operated by Iranian state broadcaster Irib have been blocked for viewers in Europe and elsewhere as of Monday morning.

Eutelsat says a new round of EU sanctions against Iran adopted earlier this year included Irib. The EU toughened its sanctions against Iran as part of broader efforts to prevent it from developing nuclear weapons.

Iran's Press TV says Iran's broadcasting company could seek legal action against Eutelsat.

Press TV says it's among the channels cut by the Eutelsat decision. Others include Farsi-language channels for Iranian expatriates and Arabic-language offerings, including the news channel Al-Alam. Most are still visible in Iran.





Your feedback is important to us!

We invite all our readers to share with us their views and comments about this article.

Disclaimer: Comments submitted by third parties on this site are the sole responsibility of the individual(s) whose content is submitted. The Daily Star accepts no responsibility for the content of comment(s), including, without limitation, any error, omission or inaccuracy therein. Please note that your email address will NOT appear on the site.

Alert: If you are facing problems with posting comments, please note that you must verify your email with Disqus prior to posting a comment. follow this link to make sure your account meets the requirements. (

comments powered by Disqus



Interested in knowing more about this story?

Click here